گوگل روش جدیدی برای تایید هویت دو مرحله ای معرفی کرد

گوگل به تازگی روشی جدید برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری کاربران خود معرفی کرد. این روش که نمونه‌ای جدید از تایید هویت دو مرحله‌ای است، از روش‌های قبلی آسان‌تر بوده و کاربران را تشویق می‌کند تا برای افزایش امنیت حساب خود از آن استفاده کنند. این روش تنها با تایید یک پیام پاپ‌آپ در گوشی کاربر اجرا می‌شود. با زومیت همراه باشید.

پس از انتشار خبر افشای میلیون‌ها رمز عبور حساب‌های کاربری، سرویس‌های بزرگ اینترنتی به فکر پیشگیری برای حفظ امنیت هر چه بیشتر کاربران خود افتادند. گوگل به عنوان یکی از پیشتازان این حرکت، روشی جدید برای تایید هویت دو مرحله‌ای معرفی کرده است

تایید هویت دو مرحله‌ای یکی از امن‌ترین روش‌های ورود به حساب‌های کاربری است که به جز رمز عبور، از کاربر درخواست می‌کند تا ورود خود را بر روی دستگاهی که فقط خودش به آن دسترسی دارد، (مانند تلفن همراه) تایید کند. روش‌هایی که پیش از این در گوگل و سرویس‌های مختلف استفاده می‌شد، به منظور تایید مرحله‌ی دوم از یک ایمیل، پیام متنی یا کد امنیتی دوم استفاده می‌کردند. اما گوگل روشی آسان‌تر و سریع‌تر برای این مرحله معرفی کرده و آن را Google Prompt می‌نامد. با استفاده از این روش کاربر برای تایید ورود به حساب کاربری باید یک پیام پاپ‌آپ را که روی گوشی او ارسال می‌شود، تایید کند.

کار کردن با این سرویس جدید بسیار آسان است. به محض این که کاربر قصد داشته باشد از دستگاهی وارد حساب کاربری خود شود، یک پیام حاوی اطلاعات حساب به همراه منطقه و دستگاه مورد استفاده روی گوشی او نمایان می‌شود و کاربر تنها با یک دکمه تایید یا رد، می‌تواند این ورود را تایید کند. این قابلیت در بروزرسانی جدید سرویس‌های گوگل ‌پلی در اندروید نیز ارائه شده و کار را برای کاربران این دستگاه‌ها بسیار آسان کرده است. کاربرانی که از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند نیز می‌توانند با نصب اپلیکیشن Google Search از این امکان جدید استفاده کنند.

برای فعال‌سازی اولیه‌ی این تایید دو مرحله‌ای نیز کافی است در تنظیمات حساب کاربری گوگل آن را فعال کنید. البته روش‌های قبلی این شرکت برای تایید دو مرحله‌ای نیز هنوز قابل انتخاب هستند.

منبع